Category: Voedingsstoffen

Om het haar goed te laten groeien, hebben de haarwortels de juiste voedingsstoffen nodig, zoals vitamines, mineralen en aminozuren. Een slechte haarconditie of haaruitval kan worden beïnvloed door een tekort aan essentiële voedingsstoffen. Voor een gezonde haargroei zijn sommige voedingsstoffen zo belangrijk dat een hogere dosering een veel beter resultaat geeft. Voor andere voedingsstoffen geldt dat een te hoge dosering schadelijk kan zijn, zowel voor de haargroei als voor de algemene gezondheid. Daarom is het belangrijk om de juiste hoeveelheden en verhoudingen te krijgen.

Vitamine B3 (Niacinamide)

Wanneer lokaal toegepast, werkt Niacinamide (vitamine B3) ontstekingsremmend. Het zorgt ook voor verwijding van de bloedvaten, wat de bloedsomloop in de hoofdhuid verbetert.

Vitamine B2 (Riboflavine)

Vitamine B2 (riboflavine) heeft de goedgekeurde EFSA-claim dat het bijdraagt aan een normaal energieleverend metabolisme.

Taurine

Taurine is een aminozuur.

Zink

Zink heeft de erkende EFSA gezondheidsclaim dat het bijdraagt aan het behoud van normaal haar. Het draagt ook bij aan het behoud van normale testosteronniveaus in het bloed.

Selenium

Selenium is een mineraal dat erg belangrijk is voor de haargroei. Het heeft de erkende EFSA gezondheidsclaim dat het helpt om het haar gezond te houden.

Foliumzuur

Foliumzuur is belangrijk voor celontwikkeling en weefselgroei. Het is ook bekend als vitamine B11 en wordt B9 genoemd in Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten. *

Haargroei

Baardgroei

Anti-Grijs